مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: هم اکنون، 150 کیلومتر مترو در تهران و حاشیه در حال ساخت است.:

ساخت مترو

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: هم اکنون، 150 کیلومتر مترو در تهران و حاشیه در حال ساخت است.
درویش در نشست خبری افزود: 100 کیلومتر مترو در داخل شهر و مربوط به خطوط 3 ، 6 و 7 است و 50 کیلومتر نیز در بیرون شهر در دست احداث است.

وی گفت: خط 6 مترو از دولت آباد در جنوب شرق تهران آغاز می‌شود و تا کن در شمال غرب پایتخت امتداد پیدا می کند.
مدیرعامل شرکت مترو در تهران افزود: هم اکنون شش کیلومتر از خط 6 مترو با 10 ایستگاه احداث شده است که در صورت تأمین اعتبار در شش ماه نخست سال 92 به بهره برداری می‌رسد.

درویش گفت: در خط 7 مترو و نیز دو دستگاه تی بی ام در حال فعالیت که 11 کیلومتر از این خط با 11 ایستگاه در حال ساخت است.

وی افزود: هم اکنون تی بی ام از بوستان گفتگو عبور کرده و به سمت برج میلاد و میدان صنعت در حال حرکت است که این بخش نیز سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت متروی تهران ادامه داد: خط 3 مترو نیز با 35 کیلومتر طول از جاده ساوه آغاز می شود و در نهایت به میدان قائم در شمال شرق تهران می‌رسد.
درویش با اشاره به این که 20 کیلومتر از این خط امسال به بهره برداری می‌رسد، افزود: در تمام خطوط متروی تهران، 200 جبهه کاری فعال هستند که 100 جبهه آن در خط 3 مترو است.

مدیرعامل شرکت مترو در تهران گفت: امسال 7 کیلومتر خط 3 مترو از چهارراه ولیعصر تا خیابان بهشتی به بهره برداری رسید و در ابتدای سال آینده نیز از چهار راه ولیعصر تا جاده ساوه به طول 14 کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

درویش در خصوص نصب بقیه پله برقی‌ها در مترو افزود: حدود 60 دستگاه پله برقی مترو نیاز است که قراردادهای آن منعقد شده و تا پایان امسال وارد و نصب خواهد شد.
وی گفت: ارزش مالی قرارداد اخیر مترو برای پله‌های برقی حدود 16 میلیارد تومان است که تا پایان امسال تمامی پله‌های برقی خط 4 مترو نصب خواهد شد.

کد خبر 199556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز